suomipeli

sinimusta

el capitano
Joined
Mar 27, 2013
Messages
1,115
Location
Finland
Ok, päästään vihdoin kokeilemaan tätä pelimuotoa. Sampsa ja Robert, millaset asetukset haluutte? Aattelin ite standard, fractal, normal speed, random leader, no huts & events. Vaikeustaso vois olla vaik emperor. Ei sit oteta mitään liian halpaa eli skipataan inkat.:)

Toimii siis niin, että vuorossa oleva pelaaja laittaa jonkun suunnitelman ennen pelaamistaan niin että muut ehtivät kommentoida. Päätösvalta on kuitenkin vuorossaolijalla. N.10-20 vuoroa, silleen et tulee jotain mistä on tarve vähän neuvotella eli toi pituus on suuntaviiva (voi myös neuvotella kesken vuoronsa jos tulee jotain kriittistä). Esim. eka pelaaja voi pelaa hiukan pidempää, suunnilleen siihen että pääkaupunki on koossa 3, koska alkuun sisältyy lähinnä ekan workerin odottelua yleensä.

En itse ehdi pelata tänä viikonloppuna, voin kuitenkin kommentoida ja laittaa jonkun saven tänne, kunhan ollaan asetukset sovittu.

edit: Tervetuloa OtsoMaki!
Järjestys:
1.Otsomaki
2.Sampsa
3.RobertFin
4.Sinimusta
5.Jouzou
 
Ok, päästään vihdoin kokeilemaan tätä pelimuotoa. Sampsa ja Robert, millaset asetukset haluutte? Aattelin ite standard, fractal, normal speed, random leader, no huts & events. Vaikeustaso vois olla vaik emperor.
Nämä sopii mulle.
Ei sit oteta mitään liian halpaa eli skipataan inkat.:)
+1. Vituttaa se keltainen väri muutenkin.
Toimii siis niin, että vuorossa oleva pelaaja laittaa jonkun suunnitelman ennen pelaamistaan niin että muut ehtivät kommentoida. Päätösvalta on kuitenkin vuorossaolijalla. N.10-20 vuoroa, silleen et tulee jotain mistä on tarve vähän neuvotella eli toi pituus on suuntaviiva (voi myös neuvotella kesken vuoronsa jos tulee jotain kriittistä). Esim. eka pelaaja voi pelaa hiukan pidempää, suunnilleen siihen että pääkaupunki on koossa 3, koska alkuun sisältyy lähinnä ekan workerin odottelua yleensä.
Joo, koitetaan pitää kiinni sovitusta vuoromäärästä. Nehän voi aina myös sopia erikseen ennen pelaamista.
En itse ehdi pelata tänä viikonloppuna, voin kuitenkin kommentoida ja laittaa jonkun saven tänne, kunhan ollaan asetukset sovittu.

Järjestys:
1.Sampsa
2.RobertFin
3.Sinimusta
Laitappa save, kun ehdit niin ihmetellään porukalla. Pelaan aikaisintaan sunnuntaina.
 
To moderator who's gonna destroy our fun game: We are not planning to do some nasty things, just speaking our own language!! XD! No niin tossa on tekstiä ilonpilaajien varalta :lol:. Mä kyllä pilaan varmasti koko pelin mutta mikäs siinä. Kyllä mulla on menny ihan hyvin monarkki tasolla viime aikoina. By the way, sain tänään ikivanhan Civ2:n toimimaan win7 konella! :dance:! Mikä sivilisaatio? Hmm.. Tässä muutama ehdotus: Tšingis/Mongolia (kiva UU), Ragnar/Viikingit (suunnitellaan hyökkäys mereltä niillä hyypiö tyypeillä), Shaka/Zulut. Laita minut ekaksi järjestykseen niin saatan ehtiä pelata huomenna tai lauantaina. Muokkaus: Ei Inkojen väri ole keltainen, se on mätä sinappi :D
 
Hei.

Sinimusta pyysi kutsui minutkin mukaan tähän peliin. Laittakaa minut järjestyksessä vaikka ennen sampsaa, sillä ehdin pelata tänä viikonloppuna.
sinimusta said:
Ok, päästään vihdoin kokeilemaan tätä pelimuotoa. Sampsa ja Robert, millaset asetukset haluutte? Aattelin ite standard, fractal, normal speed, random leader, no huts & events. Vaikeustaso vois olla vaik emperor.
Asetukset sopivat minulle, vaikka en ole erityisen suuri Fractal-karttojen ystävä.
 
Hyvä että jätkillä syyhyää jo sormet päästä pelaamaan. Ekat 50 vuoroa on kaikkein tärkeimmät, että koitetaan olla sähläämättä heti alussa. ;) Ts. ei mikään pakko saada ekaa turnsettiä pelattua ennen sunnuntaita mun mielestä, pohdittavaa varmasti riittää. No, kapteeni sinimusta voi mun mielestä päättää pelijärjestyksen haluamallaan tavalla.

Ei mitään paineita, mutta toivoisin että kaikki vetäis hiukan hitaammin ja miettis jokaisen actionin pykälää tarkemmin kuin normaalissa single player pelissä. Yritän olla diplomaattinen jos joku pelaa päin persettä. :lol:

Muokkaus: Ei Inkojen väri ole keltainen, se on mätä sinappi :D
Totta. Rotten mustard.
 
Ok, ei ole pakko pelata ennen suunnitelmaa. Ei sittenkään muuteta järjestystä. Tervetuloa mukaan @OtsoMaki! Musta alkaa tuntua aina vaan enemmän heittopussilta tässä porukassa.. Keskustellaan sivilisaation valinnasta! Tykäättekö niistä mun 1. viestin vaihtoehdoista? Mun valinta: Tšingis-Kaani, Mongolia. Ei ole liian kova hallitsija, suorastaan huonomman puolella, mutta UU on erinomainen, yksi parhaista.
 
Niin, el capitanohan kyllä sanoi ekassa viestissään, että random leader. Ei mulla mitään sitäkään vastaan ole toki, että valittais joku. Tsingis on tosiaan haasteellisemmasta päästä, paitsi jos startti suosiollinen UU:lle, jolloin peli on yleensä liian helppo. En siis ihan kauheasti tykkäisi, että valitaan civ jolla potentiaalisesti pelinvoittava UU.
 
Ok. Pidetään pelin vauhti hitaana ja yritetään välttää kaikkien tyhmimmät mokat.

Noista Robertin ehdottamista johtajista Shaka olisi mun suosikki, mutta voin kyllä pelata ihan millä tahansa johtajall (jätetään kuitenkin joo ne Inkat pis). Pelasin tosin viimeisimmän Immortal Universityn Genghiksellä, joten se ei ole ihan hirveän suuri suosikki juuri nyt. Vaikka Keshikit ovat hyviä, niin olen itse ainakin todella huono sotimaan Horse Archereilla. HBR vaatii paljon :commerce: alussa, jotta Keshikeillä voi hyökätä tarpeeksi aikaisin. IU-pelissäkin piti hyökätä Charioteilla, koska HBR olisi kestänyt liian kauan. Lisäksi Aggressive on täysin hyödytön Mongooleilla, koska Keshikit ja Gerit eivät hyödy siitä pätkän vertaa.

Mikäli ei päästä yhteisymmärrykseen johtajasta niin randomia peliin.

Edit: kartta on näköjään luotu. Ignore this
 
Ok, laitetaan homma käyntiin.

Sivilisaatiomme:
Spoiler :

Eli kiva uu axe rushiin, saa aiemmin maintenancen kuriin ja halvemmalla, creative on hyvä trait, pro ei toivottavasti tule tarpeeseen ja on oikeastaan ainoa huono puoli. Mukavat alkutechit.


Edit: Nii joo arvoin meille johtajan, ku aattelin et fractal ja rand leader pakottais meidät sopeutumaan tilanteeseen pikemminkin kuin pelaamaan valmiilla suunnitelmalla.

Alkupaikka:
Spoiler :



Vähän heikko ruokatilanne. Ainakin voidaan tehä AH heti. Metsää löytyy hakattavaksi. Mahdollisuuksia löytyy resurssien päälle asuttamiseen, en muista ulkoa miten ne toimivat. PH nii saa +1H, marblePH +3H, mut noiden lampaiden tai lehmien päällä asumisesta ei tainnu saada mitään, vai? 2E oleva PH vois tarjota lisää jokiruutuja ja sais pitää kaikki resurssit. Warru vois ehkä liikkua koilliseen nii näkis sen paikan paremmin

Asetukset:
Spoiler :

 

Attachments

  • tiimipeli.CivBeyondSwordSave
    34 KB · Views: 154
Niin muuten, tuossa fractalissa on sellainen huono puoli, että on kohtuu mahku olla isolated (BIC väitti jossain ketjussa, että 1/3, mutta luulen että heitti hatusta). Jonkun ulkopuolisen pitäisi siis tarkistaa, että ei olla isolated. Tai sitten vaan deal with it ja pelataan. Tai valitaan joku muu skripti.
 
Hyvähyvä kapteeni, peli käyntiin ja mussutukset seis. :)

Puista näkee, että ollaan eteläpuoliskolla (havupuita etelämpänä kuin lehtipuita). 1W on joku resurssi, joka missataan jos siirrytään. SIP kuitenkin hyväksyis sen tosiasian, että meillä on paska startti. Noi plains marble/stone hillit on törkeen hyviä päälle settlamiseen, että houkuttais ainakin mua. Lisäksi siirryttäis oikeaan suuntaan (=kohti vihollisia)

Warrior 1NE (=koillinen) ja jos/kun ei näe muuta kuin puita, niin settler to marble hill ja sitten uudet kelat ois mun ensireaktio. Vähän gamblea toki, vois vetää jotenkin turvallisemminkin.
 
Vote goes for: DEAL WITH IT :mwaha:! Jees sivilisaatiolle, vulturet on yksi mun lemppari UU:ista! Vähän niin kuin parempi miekkamies jonka saa käyttöönsä aikaisemmin. Hyvä kaupunkien valtaamiseen! Gilgameshin partakin on yhtä komea kuin Ville Haapasalolla Silkkitie ohjelmassa, jos ootte seurannut :)! Startti haisee!
 
Isolated on omanlaisensa haaste, en ole sellaisia pelejä paljoa pelannut. Ei tech tradea eikä sotia alkupelissä. Kyllähän varmaan joku foorumin aktiiveista voi tsekata kartan jos kysyy. Itse ehdotan ratkaisua deal with it, olisi ainakin jotain uutta.
 
Niin muuten, tuossa fractalissa on sellainen huono puoli, että on kohtuu mahku olla isolated (BIC väitti jossain ketjussa, että 1/3, mutta luulen että heitti hatusta). Jonkun ulkopuolisen pitäisi siis tarkistaa, että ei olla isolated. Tai sitten vaan deal with it ja pelataan. Tai valitaan joku muu skripti.

Muun muassa tämän takia en ole juuri Fracatalin ystävä. Lisäksi alueet eivät välttämättä jakaudu erityisen tasaisesti. Mun puolesta voidaan mennä tällä. Tulee mitä tulee.

Spoiler sinimusta :
Alkupaikka:


PH 2E Settleristä vaikuttaa ihan kohtalaiselta, vaikka ruoka on kyllä suuri ongelma. Lännessä näyttäisi olevan vihreämpiä ruutuja, mutta PH 1W on varmaan resurssi joten ei sen päälle.

Vaihtoehtoisesti marmorin päälle settlaamien on tosi hyvä sillä meillä ei ole ruokaa sen käyttämiseen muuten. Menetetään kuitenkin lampaat, jotka tosin ovat surkea ruokaresurssi kun ovat PH. Jos vaikka marmorin vieressä olisi maissia :D.

Warrior NE, koska sinne suuntaan ollaan varmaan menossa Settlerillä.

Tekonogiat on varmaan AH->Mining->BW ja metsää sileäksi.

Edit. Olen näköjään eka joten aloitan nyt.
 
Siirsin Warrioria
Spoiler :


PH 2E houkuttaa aika paljon. Olisi lehmät, lampaat, marmori ja 2x flood plains sekä 2 :hammers: kaupunki.

En settlaa ennen kuin ollaan yhteisymmärryksessä tästä. Ei mokata heti ekalla vuorolla.
 
Joo siis todellakin kannatan settlaamista tuonne floodplainsien suuntaan. Siellä taitaa muuten jungleakin jo näkyä 1NE viinistä.

Settler siihen missä warrior on, ja ens vuorolla warrior 1SE? Jos ei näy mitään kivaa niin settlataan PH:lle, vaikka se onkin yhden tilen päässä rannasta.

edit. settler muuten siitä lehmän kautta, että näkyy mitä siinä yhdessä pimeässä tilessä on. Jos jotain jännää, niin stop.
 
Joo siis todellakin kannatan settlaamista tuonne floodplainsien suuntaan. Siellä taitaa muuten jungleakin jo näkyä 1NE viinistä.

Settler siihen missä warrior on, ja ens vuorolla warrior 1SE? Jos ei näy mitään kivaa niin settlataan PH:lle, vaikka se onkin yhden tilen päässä rannasta.

edit. settler muuten siitä lehmän kautta, että näkyy mitä siinä yhdessä pimeässä tilessä on. Jos jotain jännää, niin stop.

Meressä ei ollut kaloja, joten settlaan PH ja teknologiaksi AH.
 
Pitäiskö muuten sopia, minkä verran aktiivisen pelaajan pitää odottaa muitten panosta? Vai vetääkö kukin kuten tykkää (mikä tuntuis aika tylsältä).
 
Top Bottom