Modify parameters in Civ3Complete

Inter_

Chieftain
Joined
Dec 8, 2022
Messages
2
Hola, quería hacer una pregunta sobre Civ 3. Se que es posible modificar el numero de autoguardados que realiza por defecto el juego en una partida, lo se porque en el pasado lo hice aunque no recuerdo como era. Por otra parte, el juego tiene un límite de ciudades por mapa que me gustaría eliminar, me gusta jugar partidas editadas por mi en un mapa de 360x360 y ese límite de ciudades me fastidia la partida, ¿Alguien sabe como eliminarlo?
Gracias.

Moderator Action: Greetings and Welcome to CivFanatics. We are an English language forum and a translation is required when posting in another language. Using translation software, I have done it for this post. Please provide a translation in future. Thanks. leif

Translation:
Hi, I wanted to ask a question about Civ 3. I know that it is possible to modify the number of autosaves that the game performs by default in a game, I know because in the past I did it although I do not remember how it was. On the other hand, the game has a limit of cities per map that I would like to eliminate, I like to play games edited by me on a 360x360 map and that limit of cities bothers me the game, does anyone know how to eliminate it? Thank you.
 
Last edited by a moderator:
Now, as we can understand what you are wanting:

There is no working patch to overcome the 512 cities limit. There were some tries, but they only worked for the human player for adding some cities more and on the other side were running into serious problems in game performance. Look for NCL-patch (No city limit).
 
I know that it is possible to modify the number of autosaves that the game performs by default in a game, I know because in the past I did it although I do not remember how it was.
There's a line in the conquests.ini file, something like "Autosaves=[VALUE]": default setting is 5, but can be increased using any basic text-editing program.

I don't think there's an upper limit on [VALUE] as such — but autosaves are uncompressed and usually around 1 MB, so autosaving an entire epic-game of Civ3 could occupy a lot of HDD-capacity.
Spoiler Traducción de Google al español (¡con disculpas a Takhisis!) :
Hay una línea en el archivo conquests.ini, algo así como "Autosaves=[VALOR]": la configuración predeterminada es 5, pero se puede aumentar con cualquier programa básico de edición de texto.

No creo que haya un límite superior en [VALOR] como tal, pero los guardados automáticos no están comprimidos y generalmente ocupan alrededor de 1 MB, por lo que guardar automáticamente un juego épico completo de Civ3 podría ocupar una gran cantidad de capacidad de disco duro.
 
Hay una línea en el archivo .ini conquistas, algo así como "Autosaves = [VALUE]": la configuración predeterminada es 5, pero se puede aumentar con cualquier programa básico de edición de texto.

No creo que haya un límite superior en [VALUE] como tal, pero los guardados automáticos no están comprimidos y generalmente alrededor de 1 MB, por lo que guardar automáticamente un juego épico completo de Civ3 podría ocupar mucha capacidad de HDD.
Spoiler Traducción de Google al español (¡con disculpas a Takhisis!) :
Hay una línea en el archivo conquests.ini, algo así como "Autosaves=[VALOR]": la configuración predeterminada es 5, pero se puede aumentar con cualquier programa básico de edición de texto.

No creo que haya un límite superior en [VALOR] como tal, pero los guardados automáticos no están comprimidos y generalmente ocupan alrededor de 1 MB, por lo que guardar automáticamente un juego épico completo de Civ3 podría ocupar una gran cantidad de capacidad de disco duro.
Gracias TJS282, buscaré la entrada de este archivo.

Moderator Action: As was previously explained we are an English language forum and a translation is required when posting in another language. Using translation software, I have done it for this post. Please provide a translation in future. Thanks. ~ LK

Translation:
Thanks TJS282, I will look for this file entry.
 
Last edited by a moderator:
Top Bottom